Veelgestelde vragen
Heeft u vragen? Bekijk de veelgestelde vragen:
- Betalingen
- Bestelling
- Retourneren
- Levering
- Producten en voorraad
Betalingen
Welke betaalmethoden zijn er mogelijk?
Er zijn meerdere manier om te betalen. U kunt uw bestelling betalen via de volgende mogelijkheden:
- iDEAL
- Klarna – Achteraf betalen
- Mastercard of visa
- Afterpay
- Billink
- In 3 keer betalen tegen 0% rente
- Bancontact
- Belfius Direct Net
- Directe bankoverschrijving
Ik heb geen e-mail ontvangen met mijn betaling -en afschriftgegevens?
Het kan zijn dat het bericht in de ‘ongewenste e-mail of spam’ terecht is gekomen. Kunt u het daar ook niet vinden? Neem dan contact met ons op.
Hoe gebruik ik een promotie code?
Wanneer uw een promotie code wilt gebruiken, kunt u deze verzilveren door deze in uw winkelmandje in te vullen onder de ‘’Doorgaan naar afrekenen’’ button.
Zijn mijn gegevens veilig?
Uiteraard is uw veiligheid zeer belangrijk. Voor de volledige toelichting kunt uw onze privacy verklaring raadplegen.
Kan ik een BTW factuur krijgen?
Indien u graag een factuur van uw bestelling ontvangt, neem dan gerust contact met ons op.
Klarna - Afer Pay - In3 keer werkt niet. Wat moet ik doen?
We vertellen je hieronder graag meer over veelvoorkomende redenen van een afwijzing van een aanvraag en wat kun je eraan kunt doen.
Je aanvraag kan om verschillende redenen zijn afgewezen. Bij een afwijzing krijg je meteen te zien dat je bent afgewezen. Een afwijzing kan door meerdere redenen voorkomen. De meest voorkomende redenen voor een afwijzing zijn:
Een te hoog leenbedrag voor je inkomen
Als de maandlasten te hoog zijn, kun je misschien je lening niet terugbetalen. In dat geval nemen we je aanvraag niet aan.
Problemen met je aanvraag en gegevens.
Om je aanvraag goed te keuren moeten we zeker weten wie je bent. Wanneer je bijvoorbeeld een factuuradres hebt opgegeven waarop je niet geregistreerd bent of wanneer je een andere naam op hebt gegeven dan kunnen wij je aanvraag niet goedkeuren.
Een negatieve registratie bij het BKR
Het kan zijn dat je al een negatieve registratie of aanmerking hebt bij het BKR. Een check bij het Bureau Krediet Registratie is altijd onderdeel van je kredietaanvraag. Dit is wettelijk verplicht. Blijkt daaruit dat je betalingsachterstanden hebt of vorige leningen niet op tijd hebt terugbetaald dan moeten we in de meeste gevallen je aanvraag afwijzen.
Hoe werkt Klarna - Afer Pay - In3?
Je gaat een krediet aan van € 1000,00. De kredietlimiet kan gebruikt worden voor aankopen bij webwinkels die de betaalmethode Betaal in delen aanbieden. Ook kun je Betaal later aankopen omzetten naar Betaal in delen.
Alle bestellingen waarbij je kiest voor Betaal in delen met Klarna, worden verzameld op één maandelijkse factuur. Dit biedt je een goed overzicht van je openstaande betalingen.
We versturen de maandelijkse factuur halverwege elke maand per e-mail. De factuur is ook zichtbaar in de Klarna app. De uiterste betaaldatum is aan het begin van de volgende maand.
Je bepaalt zelf welk bedrag je maandelijks betaalt. Dat is minimaal 1/12 van het openstaande bedrag en ten minste € 5,00 (plus rente en administratiekosten).
Wanneer je wilt, kun je het volledige openstaande bedrag in één keer betalen.
Betalen kan op ieder moment met iDEAL of met één klik.
Bestelling
Waar is mijn bestelling?
Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 17:00 uur worden gedaan, proberen wij dezelfde dag nog te verzenden. Niet altijd lukt het ons echter om dit na te komen, soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van uw bestelling iets langer duren. Op de product pagina staat een indicatie van de levertijd. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.
Mijn leverdatum is voorbij, maar mijn bestelling is niet ontvangen?
Het kan zijn dat uw bestelling is vertraagd. Indien u binnen enkele dagen geen aankondiging van levering ontvangt kunt u contact met ons opnemen.
Ik heb geen order bevestigings e-mail ontvangen?
Het kan zijn dat de bevestiging in de ‘ongewenste e-mail of spam’ terecht is gekomen. Kunt u het daar ook niet vinden? Neem dan contact met ons op.
Ik heb maar een deel van mijn bestelling ontvangen?
Het kan zijn dat uw pakketje is vertraagd. Bekijk nogmaals uw Track en Trace voor het pakket dat nog niet is geleverd. Als u binnen 2 werkdagen nog steeds niks heeft ontvangen, neem dan gerust contact met ons op.
Retourneren
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren, mits het om een voorraad model gaat.
Let op: U mag het product niet in gebruik nemen.
Terugsturen binnen de bedenktermijn:
- Controleer of uw artikel compleet is, onbeschadigd is en in absolute nieuwstaat verkeert. Zorg dat het artikel deugdelijke en stevig verpakt is.
- Vul het retour formulier in en stuur het naar retour@furnihaus.nl
- U krijgt van ons informatie hoe u het artikel retour kunt sturen.
Kan ik mijn bestelling ruilen?
Wilt u uw product ruilen? Dat is geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met info@furnihaus.nl . Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Wilt u uw bestelling annuleren? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.
Zijn er kosten verbonden aan retourneren?
Kosten voor de retourzending zijn voor uw eigen rekening. Dit kan ook via onze service, de kosten kunnen variëren, gemiddeld € 9,95 per label.
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Furnihaus niet aansprakelijk kan worden gehouden voor het beschadigen of zoekraken van uw artikelen tijdens de retourzending.
Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Het product is beschadigd geleverd. Wat moet ik doen?
Mocht er een klacht zijn over een artikel dan horen wij dit graag, zodat wij uw klacht zo snel mogelijk naar tevredenheid kunnen oplossen. Stuur een email naar info@furnihaus.nl met vermelding van uw bestelnummer. Wij verzoeken u om foto’s van het product mee te sturen, zodat wij u nog sneller kunnen helpen.
Het product is verkeerd geleverd. Wat moet ik doen?
Mocht er een klacht zijn over een bestelling dan horen wij dit graag, zodat wij uw klacht zo snel mogelijk naar tevredenheid kunnen oplossen. U kunt ons contactformulier invullen of een mail sturen naar info@furnihaus.nl met vermelding van uw bestelnummer en eventueel foto’s van het ontvangen product.
Wanneer wordt de terugbetaling gestort?
Zodra wij uw pakket samen met het volledig ingevulde retourformulier hebben ontvangen, doen wij ons best het aankoopbedrag zo snel mogelijk aan u terug te boeken.
Levering
Hoe volg ik mijn bestelling?
U ontvangt bericht zodra uw bestelling ons magazijn verlaat waarna u deze d.m.v. een Track & Trace code kunt volgen.
Wat zijn de bezorgkosten?
Alle producten worden gratis verzonden.
Wilt u meerdere producten tegelijkertijd bestellen?
Alle producten worden gratis verzonden.
Als ik meerdere producten bestel, worden deze dan allemaal tegelijkertijd geleverd?
Uw bestelling wordt geleverd wanneer alle bestelde producten gereed zijn voor levering. Als we besluiten uw bestelling meer dan eens te bezorgen, betalen we deze extra verzendkosten. Alle producten worden gratis verzonden.
Hoe kan ik mijn afleveradres veranderen?
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.
Ik heb nog niks van het postbedrijf gehoord?
Indien het product op voorraad is ontvangt u een email met de track en trace binnen 2 werkdagen zodra het is verzonden. Voor grote producten dient er een afspraak gemaakt te worden. Hiervoor word contact met uw opgenomen door de transporteur.
Er staat dat mijn bestelling is geleverd, maar ik heb het niet ontvangen. Wat moet ik doen?
Mocht er onverhoopt iets misgaan met de levering, stuur ons dan een e-mail en vermeld daarbij uw bestelnummer. Wij nemen vervolgens zo snel mogelijk contact met uw op.
Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?
De verzendservice stuurt de door u opgegeven leverdatum door. Bezorgdagen zijn van dinsdag tot zaterdag. Levering is niet mogelijk op zon- en / of feestdagen. U kunt de tijd niet zelf selecteren, de koerier stelt een schema op en informeert u op tijd met een tijdvenster van 3-4 uur.
U ontvangt 1 dag voor de levering een track en trace met de indicatie van de transportbedrijf.
Kan ik de bezorgdatum wijzigen nadat mijn bestelling is geplaatst?
Als de bestelling nog niet in het verzendproces zit kan de datum nog gewijzigd worden. Als de bestelling al in het verzendproces is kan het niet worden gewijzigd. Neem hiervoor direct contact met ons op.
Producten en voorraad
Is het product wat ik bestel gegarandeerd?
Zekerheid tot 2 jaar! De producten van Furnihaus zijn van hoge kwaliteit. Daarom geven wij standaard 2 jaar garantie op geselecteerde producten.
Is er een montage service beschikbaar?
Helaas hebben wij geen montage service.
Ik heb meubilair besteld, maar de poten missen?
Mocht er onverhoopt een klacht zijn over een artikel dan horen wij dit graag, zodat wij uw klacht zo snel mogelijk naar tevredenheid kunnen oplossen. U kunt ons contactformulier invullen of een mail sturen naar info@furnihaus.nl.
Waar is jullie showroom?
Wij hebben een showroom gevestigd in Nieuwegein, voor verdere informatie zie Showroom pagina.
Nemen de bezorgers mijn oude meubilair mee?
Furnihaus heeft helaas geen ophaal service. Dit is niet mogelijk aangezien wij met externe transportbedrijven samenwerken.